09. november 2020

Aarhus selskab har de mest tilfredse kunder

Aros Forsikring går helt til tops i den store årlige undersøgelse af kundetilfredshed hos de danske forsikringsselskaber. Det er det uafhængige analyseinstitut EPSI, der i dag offentliggør deres årlige måling.

Her er Aros Forsikring for 5. år i træk topscorer blandt de selskaber, der er åbne for alle. Kun Vestjylland Forsikring har en højere kundetilfredshed, men her kan man kun blive forsikret, hvis man bor i Vestjylland. I sidste års måling var Aros Forsikring nummer tre på den samlede liste, mens man i år er sprunget op på den samlede andenplads. Men altså nummer et for de selskaber, der er tilgængelige for alle.

"Det er helt fantastisk. Kundetilfredshed og hæderlighed er hele vores DNA. Det er samtidig en cadeau til vores dygtige og engagerede medarbejdere, at vi igen får denne anerkendelse fra vores kunder. Og så er det vel og mærke ikke reklame pral, men kolde fakta fra en måling som hele finansbranchen anerkender," siger Morten Dissing, administrerende direktør i Aros Forsikring.

Der er en klar tendens i årets måling. De helt store mastodontselskaber er gået tilbage i kundetilfredshed, mens flere af de mindre kundeejede selskaber er gået frem.

"Vi skal ikke blande os i andres måde at drive virksomhed på, men for Aros Forsikring er jeg sikker på, at nøgleordene for vores fine resultat er nærhed og nærvær. Vi er lette at komme i kontakt med - når folk ringer til os, skal de have en kompetent medarbejder i røret inden 20 sekunder. Og den medarbejder kunden først kommer i kontakt med følger sagen hele vejen. Dette skaber især tryghed under skadebehandlingen, hvor vi ser en særdeles høj kundetilfredshed," fortæller Morten Dissing.

I 2021 kan Aros Forsikring fejre et bemærkelsesværdigt jubilæum - så har man nemlig drevet forsikringsvirksomhed fra Aarhus i 100 år.  

"Men vi er i den grad klar til de næste hundrede år. Det er en branche med voldsom konkurrence, men vi tror på en fremtid, hvor kunderne selvfølgelig vil have adgang til digital selvbetjening, men også efterspørger den personlige nærværende betjening - og der tror vi på, at vi kan levere noget unikt," siger Morten Dissing.

Aros Forsikring direktøren kan glæde sig over en kundetilfredshed på 84,9 på en skala fra 0 – 100, som et af de to selskaber, der har oplevet den største fremgang i kundetilfredshed i hele branchen. Gennemsnittet for branchen som helhed lå i år på 75,7 med en tilbagegang på 1,5% point.

 

Vil du vide mere, så kan du læse hele branchestudiet her >>

Tilbage
Nyhedsbrev
Kontakt mig