Hvis din bagage er mere end 4 timer forsinket fra det klokkeslæt, du ankommer til feriestedet uden for Danmark, dækker din rejseforsikring. Rejseforsikringen dækker de ting, som du er nødsaget til at købe for at kunne fortsætte ferien – hvis det er købt, inden bagagen når frem.
Oplever du problemer med din bagage, er det vigtigt, at du kan dokumentere problemet. Det gør du ved at henvende dig til flyselskabet eller handlingsagenten, der håndterer bagagen i lufthavnen. De vil lave en såkaldt PIR-rapport (Property Irregularity Report) til dig. Hjælpen finder du i ankomsthallen ved bagageudleveringen. Uanset hvordan du oplever problemer med din bagage, er det vigtigt, du får lavet en PIR-rapport.
Det er vigtigt, at du kan fremvise de rigtige dokumenter og beviser, når du skal have erstatning for forsinket eller mistet bagage.
Gem derfor altid:
Rejseforsikringen dækker maksimalt 1.000 kr. pr. døgn pr. person, dog maksimalt 10.000 kr. for hele familien pr. ferierejse. Der dækkes maksimalt op til 5 døgn.
Har du medbragt sportsudstyr på turen (fx dykkerudstyr, ski eller golfudstyr), og er din bagage forsinket, dækker din rejseforsikring udgifter til leje af det udstyr, som anses for nødvendigt for at gennemføre sportsaktiviteten på feriemålet. Vær dog opmærksom på, at det også i forbindelse med forsinket sportsudstyr er beløbene i ovenstående afsnit, der gør sig gældende.
Har du spørgsmål til vores rejseforsikring, eller ønsker du et uforpligtende tilbud på dine forsikringer, er du altid velkommen til at kontakte os på tlf. 7010 4222. Vores dygtige medarbejdere i kundeservice sidder klar til at hjælpe dig mandag til torsdag kl. 08.00-20.00 og fredag kl. 08.00-16.00.