14. november 2022

For 7. år i træk er Aros Forsikring topscorer i national kundetilfredshedsanalyse

Hvert år foretager det uafhængige analyseinstitut, EPSI Rating, en måling af kundetilfredsheden hos danske forsikringsselskaber, og i år kan Aros Forsikring for 7. år i træk kalde sig for topscorer blandt landsdækkende forsikringsselskaber, der er tilgængelige for alle.

Proaktivitet er en styrke

Ifølge undersøgelsen er Aros Forsikring det forsikringsselskab i Danmark, der årligt kontakter flest af deres kunder proaktivt for at tilbyde dem en forsikringsgennemgang.

”Vi ved, at forsikringer kan være komplicerede og svære at forstå, og derfor afsætter vi selvfølgelig også tid til serviceopkald, så vores eksisterende kunder fortsat kan være sikre på, at de er dækket optimalt. Når vi ser en høj kundetilfredshed, bekræfter det os netop i, at disse serviceopkald er enormt vigtige for vores kunder,” siger Morten Dissing, administrerende direktør for Aros Forsikring.

For proaktivitet har stor betydning for kundetilfredsheden. Undersøgelsen bekræfter blandt andet, at de kunder, der løbende bliver kontaktet og får tilbudt en forsikringsgennemgang, er mere tilfredse end de kunder, der ikke oplever dette.

 

Skadebehandling øger kundetilfredsheden

Udover proaktivitet er det også afgørende, hvorvidt kunderne har haft en skade. Har de det, er de nemlig mere tilfredse end de kunder, der aldrig har anmeldt en skade.

”Man ved ikke, om man har et godt forsikringsselskab, før man har brug for dem. Når en kunde oplever at få en skade, er det første gang, kunden reelt set oplever det produkt, som han eller hun har købt. Det forklarer også, hvorfor vi ser en øget tilfredshed hos de kunder, der rent faktisk har prøvet vores skadebehandling,” forklarer Morten Dissing.

Det samme resultat kan nemlig findes i Aros Forsikrings egne kundetilfredshedsmålinger: Har en kunde oplevet en skade, er kunden mere tilbøjelig til at ville anbefale Aros Forsikring til andre.

”Vi behandler skader inden for ganske kort tid i alle de tilfælde, hvor det er muligt – uanset om skaderne anmeldes online eller telefonisk. Når vi endnu en gang ser et tilfredsstillende resultat i EPSI-målingen, så er det blandt andet, fordi den personlige service fylder ekstremt meget hos os,” afslutter Morten Dissing.

 

Hvad er EPSI Rating?

EPSI Rating-målingen er en kundetilfredshedsundersøgelse foretaget blandt 4.234 forsikringskunder, hvor resultatet opgøres på en skala fra 0 til 100. Jo højere indeksværdi, jo bedre oplever kunderne deres forsikringsselskab. I forsikringsbranchen ligger gennemsnittet i år på 77,5, så med en score på 84,2 indtager Aros Forsikring en flot tredjeplads og kan dermed kalde sig det bedste landsdækkende forsikringsselskab, tilgængeligt for alle, endnu et år. Du kan læse mere om EPSI Rating-målingen herunder

Læs EPSI Rating

Tilbage