Har du tegnet Aros Autohjælp PLUS til din bil eller motorcykel, og har du brug for assistance? Så ring til vores samarbejdspartner SOS Dansk Autohjælp på 7010 8090, som hjælper dig i Danmark.
Du er dækket ved:
Såfremt du har tegnet en Kaskoforsikring eller Kaskoforsikring med Udvidet glasforsikring, så er du dækket ved en skade på din forrude. Forskellen mellem de to forsikringer er den selvrisiko, du selv skal dække.
Du kan få repareret stenslag i din forrude, uden at det koster dig noget. Vi samarbejder med:
Carglass, som du kan booke tid hos online eller ved at ringe på 7013 9911
Dansk bilglas, som du kan booke tid hos online eller ved at ringe på 7011 5555
Hvis din forrude skal udskiftes, skal du selv kun dække din selvrisiko. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros Såfremt du har tilvalgt Udvidet glasforsikring, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Har du Kaskoforsikring hos os, kan du anmelde skaden direkte hos Carglass på deres hjemmeside eller via telefon på 7013 9911.
Har du skader på andet glas end forruden?
Hvis du har tegnet en Udvidet glasforsikring, er du også dækket ved skader på spejlglas og lygteglas.
Såfremt du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et sammenstød med andre køretøjer eller har påkørt en cyklist eller fodgænger.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS på 7010 8090.
Medsend følgende ved din anmeldelse
Herefter vurderer vi, om modparten har ret til erstatning fra din Ansvarsforsikring.
Ved dækningsberettiget skade kan du vælge at få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Skal du betale en selvrisiko? Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Er du eller dine passagerer kommet til skade?
Uanset hvem der har ansvaret for sammenstødet, kan føreren af køretøjet søge om erstatning fra modpartens ansvarsforsikring.
Har du haft passagerer med i køretøjet? Hvis dine passagerer er kommet til skade, så skal de huske at kontakte den ansvarliges forsikringsselskab.
Har du ikke en Kaskoforsikring?
Såfremt du ikke har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så dækker vi ikke skaderne på dit køretøj.
Du skal derfor selv kontakte modpartens forsikringsselskab, hvis vedkommende har ansvaret for sammenstødet. Det er vigtigt, at du noterer dig modpartens nummerplade, så du let kan finde modpartens forsikringsselskab på www.motorregister.skat.dk.
Har du haft et eneuheld?
Hvis du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et eneuheld, hvor der ikke er en kendt modpart, eller hvor der ikke er andre involverede. Det omfatter blandt andet brand, parkeringsskader og andre skader, hvor kun dit køretøj er involveret.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS på 7010 8090.
Medsend følgende ved din anmeldelse
Hvis dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros. Såfremt du har tilvalgt en Friskadeforsikring, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende ved en parkeringsskade.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan vælge at få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Hvis du har en Aros Bil- og Indboforsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et indbrud i din bil.
Anmeld først hændelsen til politiet.
Anmeld herefter indbruddet til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Er der stjålet ting fra dit køretøj, så kan du anmelde dette under din Indboforsikring.
Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS på 7010 8090 såfremt du har tilkøbt autohjælp.
Er dit køretøj blevet beskadiget? Hvis du har en Kaskoforsikring, og dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Hvis du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis dit køretøj er blevet stjålet.
Anmeld først hændelsen til politiet.
Anmeld herefter tyveriet af dit køretøj til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Bliver dit stjålne køretøj ikke fundet, så sørger vi automatisk for at afmelde dit køretøj på SKATs hjemmeside, når du har fået udbetalt erstatning.
Bliver dit køretøj fundet, og er det blevet beskadiget? Såfremt dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Har du tilvalgt en Friskadeforsikring? Så er skader, der er opstået i forbindelse med tyveriet af dit køretøj, dækket med en lav selvrisiko. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Hvis du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis 3 biler – inkl. dit eget køretøj - har været udsat for seriehærværk på samme tid og sted.
Anmeld først hændelsen til politiet. Politiet skal kunne bekræfte hændelsen overfor os.
Anmeld herefter seriehærværket af dit køretøj til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Hvis dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række Fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores Fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Hvis du ikke selv er kommet til skade, så er det vigtigt, at du hurtigt ringer efter hjælp til dyret via Dyrenes Beskyttelses Vagtcentral på 1812, så dyret kan få den rette hjælp.
Hvis dyret er dødt efter påkørslen, kan du kontakte Falck på 7010 2030, der herefter vil tage sig af dyret.
Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.
Såfremt dit køretøj har en Kaskoforsikring, skal du selv kun dække selvrisikoen, hvis dit køretøj skal repareres. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros. Såfremt at du har tilvalgt en Friskadeforsikring, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende.
Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.
Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.
Har du tegnet en Kaskoforsikring til din bil eller motorcykel, og har du brug for akut assistance?
Så ring til vores samarbejdspartner SOS International på 7010 5052, som hjælper dig i Europa.
Kør-selv ferie i udlandet bliver mere og mere populært. Med få forholdsregler står du bedre rustet, hvis uheldet er ude, og du har et uheld i udlandet.
App hjælper dig ved biluheld på rejsen
Hvis en bilulykke eller nedbrud på bilen rammer dig på Europas motorveje f.eks. på ferien, kan du nu få hjælp af en ny gratis app. Den hedder Rødt Kort og kan downloades i App Store og Google Play. Læs mere om den her
International anmeldelse DFIM
Inden du kører til udlandet, så anbefaler vi, at du udskriver den internationale anmeldelse fra DFIMs hjemmeside. Den findes i både en dansk og engelsk udgave, og bør opbevares i din bil under ferien, så du hurtigt har den ved hånden, hvis der pludselig opstår en skade. Således kan du udfylde den internationale anmeldelse på ulykkesstedet og få den underskrevet af alle involverede parter.
Har du haft et sammenstød med en modpart, så husk at angive følgende til anmeldelsen:
Ved tyveri eller indbrud skal du kontakte de lokale myndigheder og politianmelde det.
Husk at få oplysninger om politikreds og rapportnummer.
Se endvidere vores vejledning til eneulykker, tyveri og indbrud i køretøjet.
Hvis du har en Nummerpladeforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis din nummerplade er blevet stjålet.
Anmeld straks tyveriet til politiet.
Anmeld herefter tyveriet af din nummerplade til os pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.