Har du fået en skade på din bil?

skade-koretoj-aros-forsikring

Er din bil brudt sammen?

Har du tegnet Aros Autohjælp PLUS til din bil eller motorcykel, og har du brug for assistance? Så ring til vores samarbejdspartner SOS Dansk Autohjælp 7010 8090, som hjælper dig i Danmark.

Du er dækket ved:

  • Assistance ved starthjælp eller uheld
  • Bugsering i Danmark og Europa
  • Hjælp til at åbne bildøren, hvis du har mistet bilnøglen
  • Døroplukning
  • Bjærgning og fritrækning indenfor Danmarks grænser
  • Fortsættelse af rejse ved betalt transport
  • Dækning af ødelagte bilruder
  • Assistance efter tyveri
  • Hjulskifte
  • Brændstofudbringning

Har du en skade på din forrude?

Såfremt du har tegnet en Kaskoforsikring eller Kaskoforsikring med Udvidet glasforsikring, så er du dækket ved en skade på din forrude. Forskellen mellem de to forsikringer er den selvrisiko, du selv skal dække.

Du kan få repareret stenslag i din forrude, uden at det koster dig noget. Vi samarbejder her blandt andet med Dansk Bilglas.

Hvis din forrude skal udskiftes, skal du selv kun dække din selvrisiko. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros Såfremt du har tilvalgt Udvidet glasforsikring, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende.

Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Har du Kaskoforsikring hos os, kan du anmelde skaden direkte hos Dansk Bilglas på deres hjemmeside eller via telefon på 7011 5555. (link til https://bilglas.dk/forsikring/22/aros-forsikring).

Har du skader på andet glas end forruden?
Hvis du har tegnet en Udvidet glasforsikring, er du også dækket ved skader på spejlglas og lygteglas.

 

 

 

Har du været ude for et sammenstød eller påkørsel med kendt modpart?

Såfremt du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et sammenstød med andre køretøjer eller har påkørt en cyklist eller fodgænger.

Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS 7010 8090.

Medsend følgende ved din anmeldelse

  • Beskrivelse af forløbet.
  • Angiv hvem modparten er, herunder nummerplade på bilen og førerens kontaktoplysninger.
  • Angiv navne, telefonnumre, mailadresser eller andre kontaktoplysninger på eventuelle vidner.
  • Inden du forlader skadestedet, så husk at tage billeder af køretøjerne og deres placering efter uheldet. Medsend gerne disse ved anmeldelsen.

Herefter vurderer vi, om modparten har ret til erstatning fra din Ansvarsforsikring.

Ved dækningsberettiget skade kan du vælge at få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.

Skal du betale en selvrisiko? Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.

Er du eller dine passagerer kommet til skade?

Uanset hvem der har ansvaret for sammenstødet, kan føreren af køretøjet søge om erstatning fra modpartens ansvarsforsikring.

Har du haft passagerer med i køretøjet? Hvis dine passagerer er kommet til skade, så skal de huske at kontakte den ansvarliges forsikringsselskab.

Har du ikke en Kaskoforsikring?

Såfremt du ikke har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så dækker vi ikke skaderne på dit køretøj.

Du skal derfor selv kontakte modpartens forsikringsselskab, hvis vedkommende har ansvaret for sammenstødet. Det er vigtigt, at du noterer dig modpartens nummerplade, så du let kan finde modpartens forsikringsselskab på www.motorregister.skat.dk.

Har du haft et eneuheld?

Har du haft et eneuheld?

Hvis du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et eneuheld, hvor der ikke er en kendt modpart, eller hvor der ikke er andre involverede. Det omfatter blandt andet brand, parkeringsskader og andre skader, hvor kun dit køretøj er involveret.

Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene. Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS 7010 8090.

Medsend følgende ved din anmeldelse

  • Beskrivelse af forløbet.
  • Inden du forlader skadesstedet, så husk at tage billeder af køretøjet og dens placering efter uheldet. Medsend gerne disse ved anmeldelsen.
  • Husk at angive om der er sket skade på andre mennesker eller ting, f.eks. rækværk, hegn, lygtepæle og lignende.

Hvis dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros. Såfremt du har tilvalgt en Friskadeforsikring, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende ved en parkeringsskade.

Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.

Du kan vælge at få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.

Har du haft indbrud i dit køretøj?

Hvis du har en Aros Bil- og Indboforsikring, så kan du anmelde, hvis du har haft et indbrud i din bil.

Anmeld først hændelsen til politiet.

Anmeld herefter indbruddet til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.  

Er der stjålet ting fra dit køretøj, så kan du anmelde dette under din Indboforsikring.

Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS7010 8090 såfremt du har tilkøbt autohjælp.

Er dit køretøj blevet beskadiget? Hvis du har en Kaskoforsikring, og dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.

Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.

Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.

Er dit køretøj blevet stjålet?

Hvis du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis dit køretøj er blevet stjålet.

Anmeld først hændelsen til politiet.

Anmeld herefter tyveriet af dit køretøj til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.

Bliver dit stjålne køretøj ikke fundet, så sørger vi automatisk for at afmelde dit køretøj på SKATs hjemmeside, når du har fået udbetalt erstatning.

Bliver dit køretøj fundet, og er det blevet beskadiget? Såfremt dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Har du tilvalgt en Friskadeforsikring? Så er skader, der er opstået i forbindelse med tyveriet af dit køretøj, dækket med en lav selvrisiko. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.

Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.

Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.

Har din bil være udsat for seriehærværk?

Hvis du har en Kaskoforsikring hos Aros Forsikring, så kan du anmelde, hvis 3 biler – inkl. dit eget køretøj - har været udsat for seriehærværk på samme tid og sted.

Anmeld først hændelsen til politiet. Politiet skal kunne bekræfte hændelsen overfor os.

Anmeld herefter seriehærværket af dit køretøj til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.

Hvis dit køretøj skal repareres, skal du selv kun dække selvrisikoen. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros.

Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.

Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række Fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores Fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.

Har du påkørt et dyr?

Hvis du ikke selv er kommet til skade, så er det vigtigt, at du hurtigt ringer efter hjælp til dyret via Dyrenes Beskyttelses Vagtcentral på 1812, så dyret kan få den rette hjælp.

Hvis dyret er dødt efter påkørslen, kan du kontakte Falck på 7010 2030, der herefter vil tage sig af dyret.

Kan dit køretøj ikke køre, så kontakt Aros Autohjælp PLUS på 7010 8090.

Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.

Såfremt dit køretøj har en Kaskoforsikring, skal du selv kun dække selvrisikoen, hvis dit køretøj skal repareres. Hvis du ikke er sikker på, hvilken selvrisiko du har valgt, så kan du se din police under Mit Aros. Såfremt at du har tilvalgt en Friskadeforsikring, så er det dennes lave selvrisiko, som er gældende.

Du kan vælge at dele betalingen af din selvrisiko op i mindre, månedlige delbetalinger helt uden renter og gebyrer.

Du kan få skaden udbedret på et værksted efter eget valg. Vi har derudover et samarbejde med en række fordelsværksteder, som vi kan henvise dig til. Fordelene ved at bruge et af vores fordelsværksteder er, at du får en gratis lånebil, samt at din bil bliver støvsuget og vasket. Vi gør opmærksom på at værkstedet opkræver en egenbetaling i forbindelse med forsikring af lånebilen.

Har du haft en skade i udlandet?

Har du tegnet en Kaskoforsikring til din bil eller motorcykel, og har du brug for akut assistance?

Så ring til vores samarbejdspartner SOS International7010 5052, som hjælper dig i Europa.

Gode råd til forholdsregler før du tager afsted

Kør-selv ferie i udlandet bliver mere og mere populært. Med få forholdsregler står du bedre rustet, hvis uheldet er ude, og du har et uheld i udlandet.

App hjælper dig ved biluheld på rejsen

Hvis en bilulykke eller nedbrud på bilen rammer dig på Europas motorveje f.eks. på ferien, kan du nu få hjælp af en ny gratis app. Den hedder Rødt Kort og kan downloades i App Store og Google Play. Læs mere om den her

International anmeldelse DFIM

Inden du kører til udlandet, så anbefaler vi, at du udskriver den internationale anmeldelse fra DFIMs hjemmeside. Den findes i både en dansk og engelsk udgave, og bør opbevares i din bil under ferien, så du hurtigt har den ved hånden, hvis der pludselig opstår en skade. Således kan du udfylde den internationale anmeldelse på ulykkesstedet og få den underskrevet af alle involverede parter.

Har du haft et sammenstød med en modpart, så husk at angive følgende til anmeldelsen:

  • Modpartens navn, adresse, telefonnummer, nummerplade og forsikringsoplysninger.
  • Tag billeder af modpartens kørekort og andre former for identifikation som viser, at modparten har været på stedet.
  • Husk også at tage billeder af ulykkesstedet, hvoraf køretøjernes placering efter sammenstødet fremgår. 
  • Tag også billeder af modpartens køretøj, hvor nationaliteten og nummerplade fremgår.
  • Er modparten et lastvognstog, så husk at vi skal brugenummerpladen på det trækkende køretøj og traileren/påhængskøretøjet.
  • Såfremt der er eventuelle vidner, så få også deres kontaktoplysninger.
  • Hvis politiet er til stede, så få oplysninger om politikreds og rapportnummer.

 

 

 

 

Er dit køretøj blevet stjålet i udlandet, eller har du haft indbrud i køretøjet?

Ved tyveri eller indbrud skal du kontakte de lokale myndigheder og politianmelde det.

Husk at få oplysninger om politikreds og rapportnummer.

Se endvidere vores vejledning til eneulykker, tyveri og indbrud i køretøjet.

Nyhedsbrev
Kontakt mig