Hvad gør du, hvis du får en personskade?

Ulykker sker, og derfor er det vigtigt, at du har en ulykkesforsikring, som kan hjælpe dig sikkert videre. Herunder har vi lavet en lille guide til dig om personskader, hvordan du anmelder dem til os, og hvordan du er dækket i forskellige situationer.
personskade-hjaelp-aros-forsikring

Er du kommet til skade ved en ulykke?

Hvis du har en Aros Ulykkesforsikring, så kan du anmelde, hvis du er kommet til skade ved en ulykke.

Sørg for at du bliver undersøgt af en læge, inden du anmelder din personskade, så du sikres den rette behandling.

Eksempler på personskader:

• Hjernerystelse
• Sportsskader
• Piskesmæld
• Brud på arme/ben

Er du kommet til skade ved et færdselsuheld så husk at anmelde din personskade til modpartens forsikringsselskab. Har du fået en arbejdsrelateret skade, så husk at anmelde din personskade til arbejdsskadeforsikringen.

Sådan anmelder du din skade:

Du kan anmelde skaden til os på Mit Aros døgnet rundt.
Afhængig af skaden sender vi dig en samtykkeerklæring og indhenter de lægelige akter.
Hvis vi kan anerkende skaden som dækningsberettiget, har du mulighed for at få dækket dine udgifter til behandling hos en fysioterapeut eller kiropraktor mv.

Hvis vi kan anerkende skaden som dækningsberettiget, har du mulighed for at få dækket dine udgifter til behandling hos en fysioterapeut eller kiropraktor mv.

Hvis din ulykke har resulteret i andre skader, såsom skader på bil eller beskadigelse af indbo (f.eks. tøj eller cykel ved et styrt på cyklen), så husk at anmelde dette særskilt på din Kaskoforsikring eller Aros Indboforsikring.

Har dit barn fået en kritisk sygdom?

Har du tegnet AP Børneforsikring for dit barn, så er dit barn dækket ved visse kritiske sygdomme hele døgnet og i hele verden, indtil det fylder 18 år.

Sådan anmelder du din skade:

Anmeld skaden til os, enten på Mit Aros døgnet rundt eller pr. telefon på 8734 5099 fra kl. 8.00 – 16.00 i hverdagene.

Efter anmeldelsen på AP Børneforsikring fremsender vi en anmeldelsesblanket, som er udformet af vores samarbejdspartner AP Pension.

Du bedes udfylde og returnere anmeldelsesblanketten.. Vi videresender herefter denne til AP Pension, der så står for resten af skadebehandlingen.

Har I brug for en fuldmagt?

Mit Aros kan du hurtigt og nemt give andre mulighed for at handle på dine vegne i forhold til Aros Forsikring gennem en fuldmagt.

Er du blevet skadet under rejsen?

Har du en rejseforsikring, og har du brug for akut assistance eller hospitalsophold på ferien?

Så kontakt straks vores samarbejdspartner SOS International pr. telefon på 3848 9460, som hjælper dig døgnet rundt.

Du har også mulighed for at anmelde skaden digitalt, ved at klikke her.

Har du haft brug for lægehjælp, så sørg for at få original dokumentation for behandling fra lægen eller lignende.